onsdag 28 mars 2012

"Vad händer?" eller "Och bilen går bra...?"

Med tanke på tisdagskvällens snabbt ökande besöksfrekvens här på bloggen mellan 20-21.00 så inser jag att jag förväntades ha varit på Rosvalla för koll på derby-träningsmatchen mellan Nyköpings BIS och IFK Nyköpings division 2-damer. Sorry, låg hopkrupen hemma i soffan med en nyutsprungen förkylning som ännu ett dygn senare inte vikt ner sig trots mina tappra försök att hålla den i schack. Ni som haft koll på lagens hemsidor kan ha luskat fram att IFK vann med 3-1 över Bissorna (som dessutom fick låna tre av IFK:s spelare under matchen.) Jag är säker på att ett som brukligt välformulerat och utförligt matchreferat kommer att levereras av Bissornas Petra Germerud på lagets hemsida så småningom.

Annars då? Fortfarande en hel del träningsmatcher som stryks efterhand. Nu senast läste jag att IK Tuns tänkta motståndare på lördag, Rönninge/Salem, lämnat återbud. Jag kämpar med att hålla kalendern här på bloggen så uppdaterad som jag bara kan med de ändringar som uppstår. När det gäller kalenderfunktionen är jag medveten om dess begränsningar rent grafiskt, den är inte lättläst när man väl klickat på ett klockslag inne på en angiven dag, men jag kommer troligtvis att fortsätta använda den  då den har flera fördelar åtminstone för mig själv (kalendern kan synkas med mobiltelefonen.) Här kommer seriematcherna läggas in när allt lugnat ner sig och datumen känns mer eller mindre spikade (IFK Nyköpings division 2-matcher är redan registrerade för säsongen.) Jag får fundera på hur det bäst ska gå att få överblick över den närmaste framtiden för alla damfotbolls-intresserade i området, men vill helst slippa skriva kommande händelser mer än en gång.

För den som är extra sugen på många matcher i helgen kan ett besök under söndagen på Häradsvallen i Vagnhärad rekommenderas.

Häradsvallen i april 2011.

Trosa IF/Vagnhärads SK arrangerar under söndagen den 1/4 en cup som de kallar Hallgrens Damcup. De kommer att spela 11-mannamatcher i 2x30 minuter på både den nya konstgräsplanen och den intilliggande gräsplanen.

Häradsvallens A-plan men också den bortre yta som till i år blivit konstgräs.


Det finns all anledning att ha koll på denna cup då IFK Nyköpings U-trupp närvarar (med många uttagna spelare) samt även Hargs BK. Naturligtvis ställer arrangörens unga, duktiga lag upp och slutligen är Nykvarns SK (division 4 detta år) med och kämpar om den nyinstiftade pokalen.

Matcherna börjar klockan 10.00 och håller på till ca 15.00. För mer information (lottning, regler m.m.) hänvisar jag till Trosa/Vagnhärads hemsida.

En av de första tävlingsmatcherna "på riktigt" går av stapeln nu på fredag då IFK Nyköping på bortaplan möter Norrköpings City DFF kl 19.15 på Nya Parkens konstgräs i Norrköping. Matchen gäller fortsatta äventyr i Svenska Cupen och vi önskar områdets representant lycka till!

4 kommentarer:

  1. Jag håller på Norrköping City eftersom dottern står i matchen :)
    Och önskar dom lycka till och hoppas dom vinner matchen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där Bosse! Det är OK att hålla på Norrköpings City!! :-)

      Själv får jag hålla en Nyköpings-tumme för IFK.

      Jag hoppas det blir en bra och underhållande match då jag misstänker att vädret inte kommer att värma särskilt mycket under sena fredagskvällen.

      Radera
  2. Hej du Bosse,
    jag befinner mig västerut med jobbet fre-sön och har svårt att komma åt dator. Kommer inte kunna sova om jag inte får veta hur det gick mellan Norrköping - IFK. Du kan väl skicka iväg ett mess är du bussig (tror du har mitt nummer).
    Men du, jag gör allt som "Fotbolls-Lasse", håller en "IFK tumme"
    Får jag ett mess iaf, eller blev du arg nu! ;D

    SvaraRadera
  3. Jag messar dig Björn :)

    SvaraRadera