söndag 11 mars 2012

Söndagseftermiddag och fast på Rosvalla

Efter en kortare andhämtningspaus på hemmaplan var det äntligen dags för dagens andra resa in till händelsernas centrum (Rosvalla.) Väl införstådd i det faktum att det annalkande mörkret skulle innebära att jag endast kunde fota första halvlek av träningsmatchen mellan Hargs BK och Lindö FF. Jag hade också begripit att när väl solen trillat ner vid horisonten så skulle det bli kallt. Och ja, mina förutsägelser stämde väldigt väl på alla punkter.


Nu när jag skjutsat till samling 1 timme och 15 minuter före matchstart så hann jag dessutom stå mellan konstgräsplan B och C och därmed fick jag mig en del herrfotboll serverad. Stigtomta IF:s herrar spelade mot Tystberga (vinst med 3-1) och Hargs BK slog IK Tuns herrar med 2-1. Herrfotboll är i alla fall bättre som tidsfördriv än t.ex. Melodifestivalen. :-)


Hargs BK hade som uppgift att skaka av sig förra helgens premiärresultat 0-9 mot Telge United. Motståndet Lindö FF som efter förra säsongen genomgått en hel del föryngring visade sig vara en svår men inte omöjlig motståndare.


HBK:s Helena Petersson i kamp mot gultröjad motståndare i kvällssolen på Rosvalla.


Den notoriske målskytten Ebba Bromée i Harg blev lycklig målskytt efter ca 15 spelade minuter av första halvlek.


Ebba Bromée, målskytt i HBK:s andra träningsmatch.


Det var en match som bjöd publiken på ganska mycket underhållning. Och det var två lag som inte klev undan i närkamperna heller.


Sofia Johansson i HBK blir uppvaktad i passningsögonblicket.


Ju längre första halvlek gick desto mer fick gästande Lindö att säga till om. Sista 15 minuterna tog de över helt och skapade en hel del farligheter.


Thilda Sandqvist i Hargs BK kämpar mot ivriga motståndare i slutet av första halvlek.


När andra halvlek knappt blivit en minut gammal fastställde Lindö FF slutresultatet till 1-1, men det visste vi ju inte då. Kvar stod vi i skymningen och frös allt mer men det var en underhållande andra halvlek där Hargs-tjejerna åter kom in i matchen och bjöd upp till bra kamp.


Mia Johansson i HBK gladde sig något förvånat efter matchen över att hon orkat spela alla 90 minuter!


Även från denna match finns ett (mindre) antal bilder i bildgalleriet.


Nu ska jag försöka undvika fotbollskanalerna på TV resten av helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar