tisdag 29 januari 2013

Gästabudsbollen, för oss som rapporterar

Är det inte så att Gästabudsbollen egentligen är till för oss som tycker om att rapportera? Fotbollslag och övriga är väl där mest för att vi ska få roa oss? Det är en ganska bekväm miljö att verka i. Få förflyttningar krävs, toaletterna är nära och om man som jag dyker upp innan ottan får man en åtråvärd parkeringsplats strax utanför huvudingången.


Publikhavet lördag morgon klockan 07:27.

Damklassens tidiga gruppspelsmatcher drog inte allt för mycket bevakning till sig. Spelarna var på plats, förstås, men inte så många fler. Och så var ju jag där. Och en trogen publik. Men efterhand som dagen gick kom den ene efter andre inglidandes till stora hallen på Rosvalla.


Lokalsporten.se:s Kalle Eriksson var först att ansluta.
Sedan dök Martin Brunelius upp. Också lokalsporten.se.

Jag kan inte med säkerhet påstå att jag vet när Södermanlands Nyheters utsända team smög in men att de var på plats vittnar min paparazzi-bild tydligt om!


Smygfoto på SN:s Marcus Langbrandt och utsände fotograf Fredrik Laaksonen.

En mycket duktig fotograf som tidigare fotograferat en hel del till IK Tuns hemsida är Stefan Sollfors. I lördags misstänker jag att han experimenterade en del med att filma med sin utrustning. Kanske har han utvecklat en teknik i ishallen för detta ändamål då jag fått för mig att han följer ishockeyn ganska nära.


Stefan Sollfors in action.

Jag avslutar med en bild som jag passade på att ta när jag smet upp till lokalsporten.se:s näste under takåsarna. Mitt behov av en elkontakt för att återuppväcka min nästan urladdade mobil drev mig till att ta mod till mig och fråga om de hade den önskade resursen i sina domäner. Grabbarna, i sällskap med expertkommentator Jörgen Elmsäter, hade precis börjat sin livesändning när jag tog bilden.


Lokalsporten.se med perfekt översikt i Rosvalla-hallen.

Det dröjer en eller annan dag innan jag kan fylla på med fler bilder från årets Gästabudsboll.  Om det år värt att vänta på är inte upp till mig att avgöra, men fler bilder kommer, det kan jag lova!

2 kommentarer:

  1. Nedanstånde saxning från ditt förra inlägg framkallade tårdrypande skratt hos en tröttkörd Lokalsportenredaktion under söndagskvällen. Bra jobbat!

    "När jag ögnade igenom lokalsporten.se och såg sammandraget av damfinalen såg jag i bildens nedre vänstra kant en liten skallig gubbe. Det var kul ända tills jag insåg att det var jag."

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)

      Det får staplas tillsammans med de andra självinsikterna som man inte såg komma.

      Radera