söndag 6 januari 2013

Metallcupen, den klippta versionen

En trevlig dag börjar lida mot sitt slut. Efter att jag nött bänk på Breviksskolan hela dagen, Metallcupens spelplats 2013, har klockan rusat ifrån mig. Ivriga och damfotbollsintresserade vet vid det här laget att årets segrare i cupen blev IFK Nyköping "2" som i finalen slog IK Viljan med 3-2 (3-1.)


IFK Nyköpings unga tjejer segrade i årets Metallcup.

Jag tvingas dela upp rapporterandet från cupen. Ett längre blogginlägg med redogörelser och iakttagelser från dagen kan inte utlovas förrän i slutet av kommande vecka (!) då klockan rusar iväg och jag måste bege mig iväg några dagar till västkusten p.g.a. arbetsuppdrag.

Bilderna är utvalda, från 760 stycken har jag fått ner dem till 112 stycken som jag genast börjar redigera. Det kan ta lite tid men de kommer förhoppningsvis innan måndagsmorgonen infaller.

Den månghövdade publiken i Breviksskolans idrottshall bör precis som jag tyckt att det var en trevlig cup. Gruppspelet bjöd på många fina insatser, både av lagen och enskilda spelare. Och när slutspelet rullade igång fick vi se ett par mycket bra semifinaler med både nerv och intensitet. Allra hetast blev semifinal-mötet mellan IFK Nyköping och IK Tun. Då steg ljudnivån och pulsen för många tillresta supportrar!

Jag avrundar med ett par bilder på två spelare som jag tyckte bar upp sina lag offensivt (mycket tack vare deras fina målfabrikation.) Självklart bör och kan många fler hyllas idag, några mycket fina försvarsspelarinsatser finns minsann noterade i anteckningsboken.


Linnéa Eriksson gjorde många mål för Strängnäs-laget IK Viljan. Urstark men även teknisk.


IFK Nyköpings Malin Wahlne var ruggigt bra idag. Och vilket nickmål hon gjorde!

Bilderna då? Du hittar dem i bildgalleriet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar