söndag 4 augusti 2013

Bevakning Eskilstuna United-Umeå Södra

Jag hade suttit länge hemma på kammaren och skrivit en lång text som skulle funka fint som bevakningstext här under matchens gång. Den texten försvann när jag skulle bifoga en mobilbild och skicka upp det på bloggen. Sabla mobiltelefon...

Eskilstuna United möter Umeå Södra på Tunavallen. Deras vårmöte (23/6) slutade med bortaseger för United med 2-0. Elitettans 15:e omgång påbörjades under lördagen med 4 matcher och för stunden leder AIK FF med 33 poäng, 2 poäng för Eskilstuna United och Sirius som idag har chansen att återta tätpositionen.

Jag försöker lämna bevakningskommentarer i kommentarsfältet till detta inlägg.

Häng med!

5 kommentarer:

  1. En mållös första halvlek är precis avslutad. Jämnt inte bara siffermässigt även om ett lite tveksamt startande United kommit igång lite bättre sista 10 minuterna.

    SvaraRadera
  2. Eskilstuna United tar ledningen i samband med hörna i 52:a minuten. Målskytt Vaila Barsley.

    SvaraRadera
  3. Matchen slutar 1-0 och då Sirius endast fick oavgjort, 1-1, mot Hammarby är Eskilstuna United serieledare efter omgång 15.

    SvaraRadera
  4. Heja United....
    Ett lag som jag verkligen gillar och önskar all välgång. Duktiga och trevliga ledare/spelare.

    Kul Lasse att du är där och fotar. Hojta till om du ska dit något mer. Följer gärna med om vi själva har spelledigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ska jag tänka på det om det blir någon mer Eskilstuna-resa i höst!

      Jag har några förhandsbilder från matchen på min fotoblogg:
      http://lassesfoto.blogspot.com annars blir det att vänta till imorgon innan jag fått ordning på lite text och fler bilder! :-)

      Radera