onsdag 14 augusti 2013

Ikväll smäller det!

Snart är det dags för mig att plocka ihop grejorna och ge mig iväg för en fotbollsbevakning till en plan jag tidigare inte besökt. Klockan 19.00 möter Kvarsebo IK:s damer Ålberga GIF i Kvarsebo i en match som mycket väl kan få helt avgörande betydelse för utgången av hela 7-mannaserien.

Bild från lagens möte på Dambroängen den 8/5 -13.

När lagen möttes i våras, den 8/5 på Ålberga GIF:s fina hemmaplan Dambroängens IP, vann Kvarsebo med 2-0 (0-0.) Detta är det enda poängtapp som Ålberga haft så här långt och för Kvarsebo har det blivit en oavgjord match under första hälften av seriespelet. När 6 av 12 matcher är spelade i 7-mannaserien leder Kvarsebo IK med sina 16 poäng och Ålberga GIF är det enda laget som skuggar på nära håll med sina 15 poäng.

Derbymatchen slutade med bortavinst för Kvarsebo med 2-0 i våras.

Om det finns täckning i Kvarsebo för min arma mobil blir det fortlöpande matchrapporter i kommentarsfältet till detta inlägg annars ber jag att få återkomma med en utförligare rapport under torsdagen.

4 kommentarer:

  1. Hoppsan, det tog visst inte mer än drygt 20 minuter för mig att åka till Klintvallen i Kvarsebo från Stigtomta. Nu har jag lite tid att slå ihjäl alternativt sitta av inne i bilen eftersom det regnar...

    SvaraRadera
  2. Det står 0-0 efter förstav halvlek (30 minuter) med men ganska tydligt chansövertag för Ålbergas damer. Ett antal hörnor har vaskats fram men det har också blivit några hundra inkast på en plan som mer liknar en 5-mannaplan...

    SvaraRadera
  3. Det tog inte en minut av andra halvlek innan Kvarsebo gör 1-0.

    SvaraRadera
  4. Kvarsebo gör 2-0 efter drygt halva halvleken innan Ålberga får reducera genom ett fint långskott av Sofia Johansson. Dock vinner Kvarsebo och drarvalltså ifrån i serien.

    Bilder och lite mer text under torsdagen.

    SvaraRadera