lördag 31 augusti 2013

Bevakning Nyköpings BIS - P18 IK

Av helgens alla matcher har jag plockat ut en som jag finner extra intressant. Förvisso kunde du endast för några dagar sedan läsa om Nyköpings BIS här i bloggen men det får bli en match till med dem nu när de möter suveräna serieledarna P18 IK från Gotland. Suveräna för att de ännu inte förlorat, leder serien med sina 29 poäng på 11 spelade matcher och har 41-9 i målskillnad i division 2 Södra Svealand. (6 poäng före tvåan Älvsjö AIK FF som spelat 12 matcher.) Detta ska ställas mot Nyköpings BIS 5 poäng på 12 matcher och 13-48 i målskillnad.

När lagen möttes den 25/5 ute på ön slutade matchen 5-1 till pansarregementets idrottsklubbstjejer. Bissornas mål gjordes den gången av Helena Granlund. Då P18 IK har en synnerligen informativ hemsida kan du läsa om vårens möte HÄR. Och inför lördagens möte har de skrivit en text som du kommer åt HÄR.

Lördagens match börjar på den färje-anpassade tiden 12.45. Rosvallas konstgräsplan B är utannonserad spelplats. Vi får hoppas på många nyfikna trots hot om regn!


Rosvallas KGB. Utan publik.

Kuriosa 1:
Jag noterade att Biss kallat bl.a. Malin Bosma till matchen. Hon har denna säsong varit med en gång tidigare, mot Åkers IF på bortaplan, och det ska bli kul att se henne lira boll igen. Jag har inte sett Malin på en fotbollsplan sedan säsongen 2011...


Malin Bosma, här i en match mot Oxelösunds IK den 6/6 -11 på Rosvallas A-plan.

Kuriosa 2:
Jag gillar verkligen Gotland. Återstår att se om även P18 IK är en positiv upplevelse.


Raukar, starka symboler för Gotland.
Jorå så att... Medeltidsveckan 2011 hade en del arrangemang!

Kuriosa 3:
När jag tittade till hemsidan för P18 IK, som finns under laget.se, så såg jag på 10-i-topplistan för Gotland en klubb som drog till sig min nyfikenhet. Mulde Varpaklubb. De har den 1/9 bl.a. klubbmästerskap i Terrängvarpa, skitgubbe och tipspromenad. Bara en sån sak. Med en för oss exotisk verksamhet och en ganska spännande hemsida så rekommenderas ett besök HÄR.

Om tekniken är med mig kommer du att kunna hitta löpande matchresultat i detta inläggs kommentarsfält.

Häng med!

4 kommentarer:

  1. Tidig ledning för gästande P18 IK. 0-1 i 7:e minuten efter ett inlägg (?) Som blev en perfekt lyra över Lina i Biss-målet.

    SvaraRadera
  2. 0-2 i 44:e efter bollvinst på mittplan av P18 IK och en ruskigt snabb rush mot Biss-målet.

    Halvtidsvila.

    SvaraRadera
  3. 0-3 i andra halvleks 9:e minut när P18:s lagkapten driver boll från mittplan och precisionsavslutar högt upp i målet.

    SvaraRadera
  4. Matchen slutar 0-3 och Biss var aldrig nära idag. P18 IK var mycket rörliga och bollsäkra och kan åka tillbaka till ön med 3 nya poäng till division 2-tabellen.

    SvaraRadera