fredag 12 augusti 2011

Höstsäsongen har startat

Vilken intressant start det har varit för denna blogg! Över 1000 besök sedan första inlägget den 19/7. Tack alla ni som nyfiket tittat in!

Höstsäsongen har nu på allvar dragit igång. Detta medan bloggaren sitter på Gotland med familjen och avnjuter sista semesterveckan... Jag kan hur som helst gratulera IFK Nyköping till DM-vinsten över länskollegorna i division 2; Telge United.

Som nämnts är hösten här vilket också innebär att sommarlovet snart är slut. Skolor har slutat och andra börjar. Detta har en viss betydelse för hur vissa spelare rör på sig. Fia Jonsson lämnade IFK när sommaren kom och skolan var avklarad. IK Tun presenterade en ny spelare i dagarna och Hargs BK kommer att göra det inom kort. Vad har vi mer på gång i regionen? Några fler etablerade spelare som rör på sig?

Ikväll spelas intressant derby mellan IK Tun och IFK 2 i division 3. Jag missar tyvärr detta... Lördagen bjuder bl.a. kamp på Folkungavallen när IFK tar emot Kisa BK för match i division 2. Finns en liten möjlighet att jag klarar av att närvara då vilket vore spännande!

1 kommentar:

  1. Det är på sin plats att tacka Björn i IK Tun och Henrik i Hargs BK som båda lyft fram bloggen på respektive lags hemsidor. OIK har via sin egen gästbok noterat bloggens existens.

    Jag har ännu inte gjort annat än promotat bloggen via Facebook där jag i alla fall når några av alla som intresserar sig för fotbollen på damsidan runt Nyköping.

    Så jag är mer än nöjd att ha nått ut så bra redan från början. Kan misstänka utifrån antal läsare på respektive inlägg att vissa lag ännu inte känner till bloggen. Eller annars har man inte gillat det som skrivits... Och det är helt OK för mig också!

    SvaraRadera