söndag 29 april 2012

Långresa för division 5-möte

För er som inte varit där kan jag berätta att Vingåker ligger strax utanför Läppe (som är så långt åt nordväst som man kan komma i Södermanland och därmed också enligt de senaste rönen utgör den riktiga civilisationens sista utpost.)


Jag har sett väldigt många dam-matcher de senaste åren. Och majoriteten av dessa har varit division 5-matcher. Jag vet att krav och förväntningar skiljer sig en hel del mellan divisionerna. Efter dagens match kommer jag inte att skriva särskilt mycket mer än att det minst dåliga laget vann med 3-2, och konstaterar att segern gick till Vingåkers IF mot HBK/SIF då de vann med 3-2 efter 2-1 i halvtid.


Vingåkers IF värmer upp på Vingåkers IP.


HBK/SIF värmer upp på Vingåkers IP.


* Ett 20-minuters comeback-försök gjordes av Emma Petersson i Harg. Sedan fick hon gå ut med fortsatta smärtor i låret.


* Hargs BK:s andralag (tillika samarbetslag med Stigtomta IF) spelade i nya matchtröjor.


Annars fanns det en del att se runt planen:


Tågen swooshade regelbundet förbi planen.


Sorken har varit flitig.


Pollen-allergikerna har ett elände just nu.


Småfåglarna trivdes i solskenet och värmen.


En bi-fråga.


Jag fick ihop några bilder som är ganska OK från matchen. Ni hittar dem i bildgalleriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar