fredag 6 april 2012

Påsk!

Det blev visst väder även denna helg. Värmen som vi fick ta del av för 2 veckor sedan är som bortblåst och istället får vi gå och småkura i snöglopp och rusk. Men det är inte något ovanligt för årstiden (när min tredje dotter föddes för 9 år sedan så välkomnades hon av ett snötäcke på morgonen den 9:e april.)


Lagen runt om i Sverige ägnar sig åt träningsläger den närmaste tiden. IFK Nyköpings A-trupp är borta redan denna helg (hoppas de har några extra ombyten med sig) och flera lag åker iväg nästkommande helg (bl.a. Hargs BK, Nyköpings BIS och Oxelösunds IK.)


Träningsmatcherna rullar på. Faktum är att påskhelgens alla dagar rymmer en eller flera träningsmatcher, vilket tycks mig lite ovanligt. Ett exempel är att IFK Nyköpings U-trupp ska spela på påskafton mot ett lag (Tärnsjö IF) som tillbringar påskhelgen med träningsläger på Blåsvalla (förlåt, Rosvalla ska det nog stå.) Även påskdagen har en träningsmatch inom närområdet då Oxelösunds IK på hemmaplan tar emot Peking Västra FC.


Jag är jätte-ivrig att ge mig ut på någon av helgens träningsmatcher. Var på långresa i södra Sverige under torsdagen och i samband med den så slog jag till på ett kameraköp (till min hustrus "stora" glädje.) En begagnad Canon EOS 1D Mark III, ett par generationer gammal men avsedd för actionfotografering och tänkt för proffssegementet. Krånglig att lära sig så de första 50 matcherna jag fotar lär väl bli sisådär... ;-) Men nu är det ju även påskhelg och den tidigare nämnda dottern som fyller år ska firas som sig bör. Vi får se hur det blir med matchbevakningen.


Jag vill avslutningsvis önska alla läsare en riktigt glad och härlig påsk! På knappt 9 månader har det sammanlagt gjorts 40 000 sidbesök på denna blogg, och det gör mig både glad och stolt. Samtidigt bidrar ert intresse till att jag känner en viss press att leverera, men det gör onekligen att jag tvingar mig att utvecklas och inte slå mig till ro, mätt nöjd och belåten med vad som hittills åstadkommits.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar