lördag 14 april 2012

Ursäkt

Jag har funderat på att göra som Fabian, ni vet han vars marknadsavdelning på Siba nästintill spolierade hela julhelgen för oss, och gå ut med en plågsam förlåt-video för att gjuta olja på vågorna. Men det räcker nog med att jag inför den fotbollsintresserade (och insatta) Nyköpings-läsekretsen framstår som en:


NÖT!


Det tappade förtroendet är det som jag, genom att plocka ut en icke-spelande Madelene Johansson som nyckelspelare i Nyköpings BIS säsongen 2012, tycker är tråkigast med alltihop. Jag skriver gärna vad jag tycker eftersom tyckande inte är absolut sanning utan något var och en själv får fundera över och bilda sig en egen uppfattning kring. Men rena faktafel är banne mig skämmigt! (Nu har jag balanserat på denna gränslinje flera gånger då spelare ska namnges under en bild och det enda jag haft att utgå från är en laguppställning eller liknande och inte alltid varit 100% säker på fakta.)


Så även om förtroendet oåterkalleligt må vara brutet så ber jag ändå om ursäkt för klavertrampet.




Vilken rolig fotbollssäsong den intresserade verkar gå till mötes. Landslagsherrarna har ett EM framför sig, damlandslaget ska spela i OS, damallsvenskan är en riktig godbit i år med massor av spännande spelare (delvis tack vare den åtminstone tillfälligt nedlagda damligan i USA) och den lokala fotbollen står nu i startgroparna för att dra igång seriespelet. Och bevakningen av denna ädla sport ser ut att bjuda på en hel del! På Södermanlands Nyheters sport-blogg utlovas ett utökat samarbete med Everysport som bl.a. innebär tävlingen SN-Coachen som i detalj presenteras kommande vecka i tidningen. Man kommer också att på tidningens webbsida presentera matchresultat med alla målskyttar (ända ner till de lägsta serierna) strax efter matchernas slut, och detta utan att man behöver vara inloggad prenumerant (som tidigare år.)


Måhända är SN:s agerande ett resultat av att de fått konkurrens av grabbarna på lokalsporten.se. De har verkligen jobbat hårt och ihärdigt sedan starten för bara någon månad sedan. Hur de hinner med och kan producera allt material är för mig en gåta då de gapar över all lokal sport. Utöver resultat, blogg och massor med filmade inslag ploppar de upp på Facebook och Twitter. Än har jag inte läst om några dart-resultat men ger mig tusan på att få göra det så fort en tävling går av stapeln...


Själv nöjer jag mig med att hinna se en och annan damfotbollsmatch denna säsong. Går en hektisk period till mötes i jobbet och konstaterar att framförallt de två yngsta döttrarnas fotboll pockar på mer och mer uppmärksamhet. Något jag dessutom påminns om då och då är att jag lovat arrangera Stigtomta IF:s fotbollsskola veckan efter midsommar. (Kan rekommenderas för de som har rätt ålder, m.a.o. är mellan 6 och 13 år, om nu inte ledarrollen är mer intressant?!)


På återhörande och väl mött bredvid någon fotbollsplan så småningom!

3 kommentarer:

  1. Åkers IF ser ut att bli en riktigt het kandidat till seriesegern i div 3.

    Allsvenskt meriterade My Axelsson från Eskilstuna United har även provat lyckan i Kif Örebro, Qbik och Bollstanäs.

    I och med hennes entré lär inte Åkers förutsättningar att ta hem division 3 bli sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är My Axelsson som i målvakten My (senaste adress Eskilstuna United) så har de fått tag på en rejäl förstärkning! (Jag imponerades av hennes skicklighet i höstas då hon stod i serieavslutningen för Eskilstunalaget.)

      Med de två lagen som flyttats ner från division 2, Telge United och Triangeln, så blir det en tuff kamp om toppen i trean. Jag har sett Telge under våren men har svårare att bedöma Triangelns slagstyrka inför seriespelet. (Kan ju faktiskt vara så att de tappat spelare men samtidigt har de tidigare fått fram många duktiga spelare varje år ur sina ungdomsled.)

      Och Åkers IF gjorde det ruggigt bra som nykomlingar i trean redan förra året. Jo, det blir en intressant division 3-säsong. :-)

      Radera
    2. På Eskilstuna kuriren står detta

      Redan 2002 lämnade My Axelsson moderklubben Åkers IF för Tunafors/Eskilstuna United. Nu sluter fotbollsmålvakten cirkeln.

      – Det är klart att hon kommer till oss, säger ÅIF-tränaren Toye Cardeståhl.

      My har kört två pass och finns även med på helgens läger i Stora Sundby.

      Cardeståhl räknar med 25-åringen i matchen mot Frövi på lördagen.

      – My är en riktig ledartyp som även kan spela ute, helst som forward, myser Toye.

      Allsvenskt meriterade Axelsson har även provat lyckan i Kif Örebro, Qbik och Bollstanäs.

      I och med hennes entré lär inte Åkers förutsättningar att ta hem division 3 bli sämre.

      Radera