söndag 15 april 2012

Genrep på Rosvalla

Några av de lokala damlagen ägnar innevarande helg åt träningsläger. Andra finslipar formen med träningsmatch på Rosvalla. Och så har vi Bissorna som gör någon form av kombo, de bilar från träningslägret i Långtbortistan, och avslutar dagen med match på hemmaplan.

Mitt ärende på Rosvalla är i första hand att kolla in Tuns damer som träningsmatchar kl 15.00 mot BK Tinnis. Om vädret är snällt och energi finns kvar kan jag måhända dröja mig kvar en stund för en kortare koll på BIS vars match drar igång kl 17.00.

4 kommentarer:

  1. Tun hämtade upp ett underläge i halvtid med 0-2 till ledning en bit in i andra halvlek med 3-2 innan Tinnis kvitterade och fastställde slutresultatet till 3-3.

    SvaraRadera
  2. IFK U vann sin träningsmatch mot Eneby med 4-1. Den gick parallellt med Tuns match.

    Jag har nu sett första halvlek mellan Nyköpings BIS och Hässelby. Gästerna leder med 1-0 efter ett snyggt nickmål och det spelas i ett furiöst tempo.

    SvaraRadera
  3. Inga fler mål i Bissornas match som alltså slutar 0-1.

    Kylan har till sist tagit över på Rosvalla. Brrrr...

    SvaraRadera
  4. Sitter nu vid datorn på hemmaplan och klockan har blivit 21:06. Hoppas få ur mig några rader samt ett 50-tal bilder från dagens båda matcher innan det är sängdags!

    SvaraRadera